sobota, 25 sierpnia 2012

Bułeczki z czosnkiem i tymiankiem

 Przepraszam za jakość zdjęcia,ale niestety nie miałam możliwości wykonania go porządnym aparatem. Musiałam skorzystać z telefonu.


Dzisiaj jak na sobotę przystało postanowiłam coś ugotować,bądź upiec.. w ostateczności padło na to drugie i w efekcie powstały:

Bułeczki z czosnkiem i tymiankiem

Do bułeczek potrzebujemy:


-450 gram mąki pszennej
 - 20 gram drożdży
- 3 ząbki czosnku
- 2 łyżki tymianku
-1 jajko
-350 ml + łyżka mleka
-pół łyżeczki cukru
- 2 łyżki oliwy
- 2 łyżki soli


Sposób przygotowania:
Najpierw podgrzewamy mleko wraz z czosnkiem oraz tymiankiem. Zostawiamy do ostygnięcia( możemy włożyć naczynie do zimnej wody , lub przelać parokrotnie co przyspieszy ten proces.(Z własnego doświadczenia zachęcam do tego typu prób). Przesiewamy mąke przez sitko,dodajemy sól, żłobimy dołek pośrodku do którego wsypujemy drożdże wraz z cukrem. Wlewamy ciepłe,(nie gorące!) mleko i pozostawiamy na chwilę aż drożdże zaczną nam "pracować",innymi słowy rozpocznie się pierwszy etap rośnięcia naszego ciasta(około 15-20 minut). Dodajemy pozostałą część mleka,oliwę oraz jajo.Formujemy dużą kulę i pozostawiamy przez 30 minut pod przykryciem. Pamiętajcie,że ścierka musi być całkowicie sucha! Po upływie tego czasu ponownie zagniatamy całość i formujemy kulki. (Autorka tego przepisu mówi o 10 kulkach, ja co prawda wykonałam bułeczki w podwójnej ilości,ale wyszło mi ich zdecydowanei więcej niż 20 sztuk). Wierzch smarujemy jajkiem z solą i posypujemy gruboziarnistą solą.(ja tego nie zrobiłam,co możecie zaobserwować na zdjęciu).Odstawiamy do ponownego wyrośnięcia. W międzyczasie wstawiamy piekarnik do nagrzania na 220 stopni, lub 200 z termoobiegiem. Na dnie piekarnika ustawiamy naczynie z wodą,nasze bułeczki dzięki temu nabiorą kruchości. Wstawiamy je na 15-20 minut. Po upływie tego czasu wyciągamy do ostygnięcia!



Bułeczki został wykonane według przepisu który znalazłam w internecie -na stronie smaker.pl :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz