sobota, 18 sierpnia 2012

Zupa pomidorowo-marchewkowa z mleczkiem kokosowym!


Zapewne niektórzy z Was natkneli się na te zupke podczas oglądania programu " Ugotowani".
Postanowiłam wypróbować przepis i zachwycona rezultatami chcę podzielić się z Wami sekretem na :

Pomidorowo-marchewkową zupę z mleczkiem kokosowym :

-łyżka  masła 
- łyżka oliwy z  oliwek 
- jeden liść laurowy
 - 3 marchewki średniej wielkości 
- 1 nieduża cebula 
-ząbek czosnku( mały) 
- łyżka mąki pszennej
- 750 gram dojrzałych pomidorów. Ja zmieszałam 3 puszki posiekanych pomidorów wraz z 2 dużymi pomidorkami
-pół szklanki listków bazyli 
- 250 m mleczka kokosowego
-szczypta cukru
-sól do smaku
- zmielony pieprz

W garnku z grubym dnem rozstapaimy masło wraz z oliwą z oliwek. Dokładamy liśc laurowy i smażymy przez krótką chwilę. DOdajemy posiekaną marchewkę i pod przykryciem dusimy około 2 minut. Przyprawiamy solą oraz odrobiną cukru i następnie dusimy przez 5 minut. Po tym czasie dodajemy posiekaną cebulę oraz czosnek(można dodać także posiekanego imbiru dla wyrazistszego smaku ).Dusimy przez 5 do 7 minut. (Pod przykryciem na małym ogniu)-Tak długo aż marchewka zmięknie. Dodajemy łyżkę mąki i smażymy około minuty. Dodajemy zminksowane/posiekane pomidory,doprawiamy solą i pieprzem. Ja już w tym momencie dodałam zmiksowaną bazylię wraz z łyżeczka śmietany.,ale można bazylie dodać dopiero po upływie 30 minut( nasza zupa powinna być gęsta) w momencie kiedy będziemy wyjmowac liść laurowy i dodawać mleczko kokosowe.

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz