sobota, 18 maja 2013

Kruche ciasto z budyniem i rabarbarem..


Przeżyłam dzisiaj ciężkie chwile podczas wykonywania tego ciasta...Najpierw dodając jajko do mąki i cukru   okazało się,że było zepsute, co oczywiście było równoznaczne z tym,że całość musiałam wyrzucić~(niestety zapach po tym został naprawdę nieprzyjemny) ..dlatego radzę Wam ,z dobrego serca, każde jajko wybijać najpierw do osobnej szklanki, a dopiero potem dodać do całości. Później z kolei miałam małą przygodę z budyniem. Nią z kolei chyba nie będę się chwalić,żeby zupełnie się nie pogrążyć i nie stracić w Waszych oczach...:). Mimo wszystko nie poddałam się i wygrałam walkę pod tytułem "Aroniak kontra 


Kruche ciasto z budyniem i rabarbarem!



Składniki:
na ciasto:
3 szklanki mąki
200 g masła
1 jajko 
2-3 żółtka
3 szklanki mąki krupczatki
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/2 szklanki cukru najlepiej drobnego do wypieku
(w przepisie na którym się wzorowałam było 3/4 szklanki. Ja dałam mniej, więc w zależności od upodobań)
1  duża łyżka śmietany lub jogurtu najlepiej typu greckiego

Do dużej miski wsypujemy przesianą mąkę oraz proszek do pieczenia. Dodajemy cukier,jajka,masło. Całość wyrabiamy na jednolitą,zwartą masę. Ciasto powinno być w miarę twarde,ale mimo wszystko elastyczne.
1/3 ciasta wkładamy do zamrażalnika.
Na blaszkę wykładamy papier do wypieków. Wykładamy pozostałą część ciasta. Dociskamy dokładnie do powierzchni ,formujemy brzegi. Wykonujemy dziurki widelcem,aby ciasto nam ładnie i równomiernie wyrosło.Wkładamy na około 10 minut do piekarnika nagrzanego na 180 stopni
(160 z termoobiegiem).

"Nadzienie"
3 szklanki mleka
2 łyżki cukru 
2 budynie śmietankowe
Do garnka wlewamy prawie całe mleko (pozostawiamy trochę do rozpuszczenia budyniu).
Podgrzewamy,gdy się zagotuję wsypujemy wcześniej rozpuszczony w mleku budyń (najlepiej w miseczce lub szklance z dodatkiem cukru, mieszamy aż do całkowitego rozpuszczenia). Dodajemy budyń do  mleka i mieszamy do ponownego zagotowania.

Na gotowym podkładzie wykładamy obrany i pokrojony rabarbar. Na wierzchu wykładamy równomiernie budyń ( jeszcze ciepły) . Posypujemy ,startą na dużych oczkach tarki ,resztą ciasta wyciągnięta z lodówki. Wkładamy do piekarnika nagrzanego na 180 stopni na około 40-50 minut. Ta rozbieżność wynika z tego,że każdy z nas ma inny piekarnik i preferuje inaczej przypieczone ciasto.



Życzę smacznego!
Wzorowałam się na tym przepisie: 
http://kulinarnespotkania.blogspot.com/2011/06/kruche-ciasto-z-rabarbarem-i-budyniem.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz