niedziela, 27 stycznia 2013

Babeczki z musem truskawkowym i melonową nutą



Babeczki z musem truskawkowym i melonową nutą

Ostatnio w moim domu pojawiły się dwa niezidentyfikowane owoce,które okazały się być mango! Na pewno nie są one tak smaczne jak te świeże dopiero co przywiezione z plantacji ktore smakowalismy dawniej na południu Francji...,ale owoc to owoc i nie mógł się zmarnować. Przejrzałam kilkanaście blogów kulinarnych w poszukiwaniu inspiracji. Zamierzałam zrobić muffiny z melonowym posmakiem. mama natomiast zakupiła kajmak i orzechy z zamiarem upieczenia naszej tradycyjnej wersji babeczek. Wpadłyśmy jednak z mamą na pomysł wykorzystania tradycyjnego spodu i wykonania ich w dwóch odsłonach.Pierwsza z kajmakiem pojawiła się już u mnie na blogu ,drugą natomiast zamieszczam poniżej: 


Przepis na kruche babeczki znajdziecie tutaj http://przypraw-do-smaku.blogspot.com/2012/09/kruche-babeczki.html

                                                  Składniki potrzebne do wypełnienia ciastek:

120 gram musu truskawkowego (szklanka)
 galaretka truskawkowa
1 duży melon 


Wrzucamy nasze truskawki do blendera i mieszamy tak długo aż powstanie nam mus. (moje truskawki były lekko zamrożone więc w tym przypadku był on o wiele gęstszy Wam wyjdzie nieco lżejszy).W dużej misce rozpuszczamy galaretki w przygotowanej wodzie (według opisu umieszczonego na opakowaniu- pamiętajcie ,że przygotowując galaretkę do ciasta musimy dać o wiele mniej wody !).Odstawiamy na chwile i dopiero kiedy zacznie nam gęstnieć łączymy ją z musem truskawkowym. Melona kroimy na małe kosteczki,umieszczamy owoc w ostudzonych,przygotowanych przez nas wcześniej babeczkach. zalewamy każde ciastko musem. Odstawiamy nasze słodkości w chłodnym miejscu ,aby galaretka całkowicie się ścieła.












Ciastka na jeden kęs - NAGRODA

2 komentarze:

  1. mmm, od samego patrzenia na head bloga mam chętkę na te smakołyki :-)

    Taka babeczka też bym nie pogardziła

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za pierwszy komentarz na moim blogu :)! Dał mi tyle radości! Takie słowa sprawiają ,że mam nową energię do działania.
      Zachęcam do pieczenia !Są prościutkie,a goście i rodzina (mam taką nadzieję) nimi nie pogardzą!

      Usuń