czwartek, 11 lipca 2013

Ciasto jogurtowe!

Szybko znikające ciasto jogurtowe!


Myślę,że w  tytule powinnam jeszcze zaznaczyć,że to ciasto również przygotowuje się niezwykle szybko. Nie jest to ciasto mojego autorstwa, przepis znalazłam na słynnym blogu "Kwestia Smaku" mimo to przedstawiam Wam to przepyszne ciacho i zachęcam to pieczenia.Myślę,że będzie idealne do niedzielnej kawy, ale i także w momencie kiedy najdzie nas wielka ochota na coś słodkiego,albo na wspólny rodzinny piknik. Składniki są mało wyszukane, myślę ,że wszystkie,lub większość z nich macie pod ręką..Zachęcam do sugerowania się wskazówkami autorki bloga które ja również Wam przedstawię. 

Składniki : 
Produkty odmierzamy za pomocą zwykłego 200g kubeczka po jogurcie, ja niestety miałam tylko większe opakowania więc przyjęłam za wartość jogurtu 1 szklankę 
200g wysokoprocentowego jogurtu
2,5 kubeczka cukru 
1 i 1/3 łyżeczki proszku do pieczenia 
3 jajka
1 kubeczek oleju roślinego
1 łyżeczka cukru waniliowego
3 kubeczki mąki 

Do sporej miski przesiewamy mąkę wraz z proszkiem do pieczenia. Dodajemy pozostałe składniki. Lekko mieszamy za pomocą łyżki lub za pomocą miksera, ale tylko na najniższych obrotach i wyłaczamy urządzenie w momencie jak tylko wszystkie składniki nam się połączą. ( Ja niestety troszkę za długo mieszałam ,chociaż   bez użycia miksera, i moje ciasto nie było w efekcie tak lekkie jak powinno dlatego też radze trzymać się poleceń :)). Przekładamy do niedużej formy, autorka proponuje do takiej z średnicą 20 cm.Wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 stopni na około 30 minut. Wyjmujemy odstawiamy do ostygnięcia,przed podaniem posypujemy cukrem pudrem.

Podczas pieczenia sugerowana jest metoda "suchego patyczka" gdy włożymy np wykałaczkę do ciasta i po jego wyjęciu nie pozostaną na nim jego resztki to oznacza,że ciasto jest prawidłowo wypieczone, jeżeli nie należy przytrzymać je w piekarniku nieco dłużej. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz