czwartek, 31 października 2013

(niezapomniane) Ciasto marchewkowe!



Ciasto marchewkowe!


Myślę,że jest to całkiem popularny wypiek,szczególnie jesienią.Ja jednak jak do tej pory nie próbowałam swoich sił w pieczeniu akurat tego ciasta. Rodzina była zachwycona nie tylko smakiem ale i składnikami. Dodatek ananasa czy też orzechów (a może suszonych owoców) nie tylko poprawia smak ciasta,ale sprawia,że staję się naprawdę ciekawym i wartościowym smakołykiem. Polecam więc wszystkim "królikom" i tym którzy preferują smaczne domowe ciacho zamiast niesmacznego wypieku z pobliskiej cukierni
( na dodatek na któr wydaje się straszne pieniądze)...

Składniki
2 szklanki startej marchwi
2 szklanki mąki (1/2 razowej ,a 1 1/2 tortowej)
4 jajka
1 szklanka cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia 
1 łyżeczka sody
1 szklanka oleju
dwie duże garści rodzynek (możemy wybrać różne rodzaje i wymieszać)
garść migdałów lub suszonych owoców (opcjonalnie)
1/2 puszki pokrojonych ananasów 

Marchew obieramy i ścieramy na tarce. Kroimy nasze owoce lub też orzechy jeżeli wymagają rozdrobnienia. W dużej misce mieszamy wszystkie składniki. Nastawiamy piekarnik na 180 stopni (160 z termoobiegiem) i pieczemy przez 50 - 60 minut...i gotowe!






Przepraszam za długą nieobecność. Miałam "małe" problemy techniczne (z komputerem) którymi sama nie potrafiłam sobie poradzić,ale jak widzicie wszystko wróciło do normy. Już niedługo na blogu pojawi się kolejny smaczny wypiek przy udziale baaaardzo popularnego (ostatnimi czasy) warzywa... Może zgadniecie jakie mam na myśli? A może powinnam napisać "jaką" ? :)

4 komentarze:

  1. Przepis z dynią mówisz...? ;) Już jestem ciekawa, co to będzie :)
    A ciasto marchewkowe wygląda wyjątkowo apetycznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Cieszę się ,że mój wypiek się pani spodobał! Oczywiście,że miałam na myśli dynie! Strzał w 10! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie bym panią poczęstowała,ale niestety nie zachowały się nawet okruszki:( Ale zachęcam do upichcenia własnego :)

    OdpowiedzUsuń